I just noticed... Login to Kupika  or  Create a new account 


I just noticed...

30 September 2009, 04:32 AM   #1
The Founder
Joined: 10 Jul 2009
Posts: 124
That there is a function that is just like an eyedropper tool in any paint program.
o___o; If you right click a color in oekaki, you'll get that color. 

o__o -has been using oekaki for almost five/six years- 

...D; And I never knew that, wtfff. 

That answers my questions as to why my color on the color pallet suddenly disappear when I
accidentally right click the blank canvas. 
And that also answers my curiosity as to why people slap colors onto a layer to help them
with shading and stuff. 

e___o; Boy am I dumb. 

Are there any other little things that I didn't know about oekaki? XD;  

Feel free to share? XD

(Apparently, I get stupider and denser every year. x___X;;; )

30 September 2009, 06:16 AM   #2
Joined: 10 Jul 2009
Posts: 112
LOOOOL. well like, I just press my pen on the tablet on the color I wanna use again. And
then it's like an automatic eyedrop. >.< lol
To love and be loved
To the point of going mad
The sweet and burning kiss is
Senses numbing
Consciousness fading away
The overflowing emotions and
Are painted over in black

30 September 2009, 10:11 AM   #3
Joined: 11 Aug 2009
Posts: 79
i found tht out the other day. i was liek ...ohhh duhhh

30 September 2009, 01:41 PM   #4
Guest Poster

I've been on oekaki for ages aswell,
and just found that out like... last week or something, when i was TRYING to make oekaki
work again.

I think i know everything about oekaki now..

To bad I won't be able to draw on here anymore, since somehow I can only use the pen tool.

30 September 2009, 04:25 PM   #5
Guest Poster
Lol :P I don't relly use it much though..

30 September 2009, 09:00 PM   #6
Guest Poster
Hahaha, I also realized this like a month ago, I was like oshett D8

30 September 2009, 09:36 PM   #7
Joined: 18 Jul 2009
Posts: 110
Really? I used it in paint and assumed that it worked here as well. But in paint if you
right click than it makes a white dot >.<
Now, whenever I use paint I accidentally make that white dot D:
I think you know fill and text and everything. So yeah.
'a rose by any other name still draws blood'

1 October 2009, 02:36 PM   #8
Joined: 24 Aug 2009
Posts: 306
The only thing I know is the zoom in tool. And how to change font. XD

2 October 2009, 12:57 AM   #9
Joined: 2 Aug 2009
Posts: 44
some shi painters you can use space bar to drag around your canvas : )  theres more...but
I know more stuff for Photoshop then oekaki XD haha

2 October 2009, 07:17 PM   #10
Joined: 20 Jul 2009
Posts: 128
D: Rly? O MY GAWD thats like incredable! 
Now i won't have to go color guessing about what shade i should do! =DDDDDDD 

 lol now i feel DUMB!    


Banner made by me

13 October 2009, 11:49 PM   #11
Joined: 9 Aug 2009
Posts: 30
Well, I knew when I first started using oekaki... and I was wondering why people need to
leave color dots on their WIPS because... we have that tool. xD;;

13 October 2009, 11:59 PM   #12
Joined: 31 Jul 2009
Posts: 46
Doesn't it say that under the oekaki thing? ^^"

14 October 2009, 01:25 AM    #13
Joined: 22 Sep 2009
Posts: 14
Last edited by Ciel_Kitty, 14 October 2009
i knew it when i was watching a How to draw in one of StarDust's tutorials^^
so yeah i knew it since some months later i joined here (:

But other things...O:
there are diferent ways to create layers. i know 3 diferent ways.
but its hard to explain xD'
and im reaally lazy(:

No Privileges
Only privileged members of this club can post a reply.

Join this club
All times are GMT. The time now is 08:21 AM.

About Kupika    Contact    FAQs    Terms of Service    Privacy Policy    Online Safety
Copyright © 2005-2012